Bicicleta Koga F3 4.0 (oras/touring/trekking) pe curea
Adaugat la 12:49, 24 Noiembrie 2024
Descriere
Este modelul din 2020, eu detin bicicleta din aprilie 2021. Este o bicicleta foarte confortabila, cu care am mers atat in oras,
cat si la ture de peste 100 km pe zi.
Marimea este 60. Eu la 1.80 ma simt foarte bine pe ea, neavand dureri de spate sau la incheieturi.
Are transmisie pe curea, cu 8 viteze (Shimano Alfine). Butucul (+accesorii) a fost in service la Mircea Popan () deoarece nu
fususese deschis din fabrica, fiind acuma proaspat lubrifiat. Tot atunci s-au inlocuit placutele frana spate, aerisit franele,
centrat rotile (cu tensionare corecta si uniforma la spite). Combinatia de curea si butuc intern inseamna ca pe partea de
transmisie nu mai e nevoie de atentie mult timp de acum.
Avantajul la genul asta de transmisie este ca cureaua nu necesita ungere sau curatare (deci nici nu te murdaresti la pantaloni),
iar schimbul se recomanda la 30000km. De asemenea, butucul intern te scapa atat de curatarea si ingrijirea pinioanelor, cat si de
ineficienta unui sistem traditional pe lant si pinioane. Schimbarea vitezelor la butuci este aproape instantanee si se poate face
si de pe loc sau in mers cand nu pedalezi, astfel incat sa nu trebuiasca sa cobori din viteze in prealabil, inainte de opriri.
Roata fata are un Shimano Dynamo Hub Nexus 3D37 care incarca ambele lumini (fata/spate), ceea ce ofera atat confort (nu e nevoie
sa cari si sa incarci lumini USB) cat si siguranta, fiindca vizibilitatea este mereu asigurata. Lumina spate ramane aprinsa si pe
loc.
Anvelopele sunt Schwalbe Spicer cu linii albe fosforescente pe laterale. Au mici semne de uzura (crapaturi), dar altfel inca au
destula 'carne'.
Franele sunt hidraulice si pe disc (Shimano MT201).
Furca este Koga Feather Shock si are suspensie (cursa de 30mm).
Pedalele au fost schimbate cu unele cu pini, fiindca imi alunecau papucii pe cele originale, pe ploaie. Nu mai detin pedalele
originale.
Pipa este reglabila pe inaltime si permite deci diferite inclinarii ale corpului, in functie de preferinte sau oboseala.
Cadrul are mici zgarieturi de la cum a fost legata bicicleta, iar pe portbagaj sunt urme de la clemele gentilor mele. Mansonul
stang are de asemenea o mica ciupitura dedesubt, langa surubul de fixare, dar asta nu afecteaza strangerea si fixarea lui pe
ghidon.
Altfel, bicicleta este in conditie foarte buna.
O vand fiindca mi-am luat alta bicicleta, similara, dar cu 14 viteze in butuc.
Prefer predare in Cluj-Napoca.
Accept si schimburi cu biciclete de dama de trekking/touring, pentru femei cu inaltime intre 165-170 cm.